Методичний семінар-тренінг на тему «Форми організації навчальної діяльності в умовах компетентнісного підходу»
Ключові компетентності багатофункціональні, міжпредметні та багатовимірні, тому технологія формування досить складна, проте ряд позицій компетентнісного підходу можна реалізовувати в освітньому процесі. Це формування у здобувачів освіти організації своєї діяльності, формування інтегральних, інформаційних і комунікативних здібностей, тобто розвиток компетентності у сфері самостійної пізнавальної діяльності, заснованої на засвоєнні, набутті знань із різних джерел інформації.
Тому, з метою обміну досвідом, Науково-методичним центром професійно-технічної освіти у Запорізькій області, 06 грудня 2024 року на платформі ZOOM, було організовано і проведено обласний методичний семінар-тренінг для викладачів загальноосвітньої підготовки (біологія і екологія, хімія, фізика і астрономія) закладів професійної (професійно-технічної) та фахової передвищої освіти.
Під час заходу спікери висвітлювали актуальні питання, ділились лайфхаками та презентували власний досвід:
– Ірина САВЕЛЬЄВА, викладач ЗП(ПТ)О «Подільський професійний коледж» продемонструвала етапи організації та реалізації проєктної діяльності, а саме учнівський проєкт «Молекулярна кухня дома»;
– Тетяна СТОРЧАК, редактор-методист природничого напрямку «Формула», тренер НУШ, розкрила поняття кліпового мислення, що варто знати для навчання;
– Максим ГВОЗДЕЦЬКИЙ, вчитель фізики Запорізької гімназії №11 Запорізької міської ради Запорізької області, переможець Global Teacher Prize Ukraine у номінації «Вчитель-новатор року», представив «маленькі» хитрики для викладачів, як навчити, щоб учні запам’ятовували;
– Владислава ЖОРНЯК, координатор проєктів ГО «Асоціація Ноосфера» ознайомила з проєктами та космічною спадщиною UA.
За результатами опитування, 90,9 % викладачів вважають, що компетентнісний підхід виявляється у вирішенні основних завдань, як відбір засобів, методів, способів, використання технологій, які забезпечують діяльнісний підхід у навчанні.
Отже, компетентнісний підхід – це пріоритетна орієнтація на цілі – вектори освіти: навчання, самовизначення (самодетермінація), самоактуалізація, соціалізація та розвиток індивідуальності.
Модерувала захід Оксана МАТЯШЕВА, методист Науково-методичного центру професійно-технічної освіти у Запорізькій області.
Дякуємо всім за співпрацю й бажаємо творчої енергії, натхнення, успіхів в роботі й мирного неба!